Dit zijn de reisvoorwaarden van Djed Reizen. Als u bij ons een reis boekt, gaat u hiermee akkoord.

Stichting Garantiefonds Reisgelden

Djed Reizen is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) onder nummer 2639. Dit houdt in dat u, als wij door financieel onvermogen uw reis niet kunnen uitvoeren, uw geld terugkrijgt. Bekijk de garantieregeling van de SGR.

Stichting Calamiteitenfonds Reizen

Djed Reizen is ook aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen (CFR). Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan als wij uw reis als gevolg van een calamiteit moeten aanpassen. Als het Calamiteitenfonds een calamiteit vaststelt en uw reis moet worden afgebroken dan vergoedt het fonds de resterende vakantiedagen. Bekijk de garantieregeling van het Calamiteitenfonds.

Boeken en betalen

U boekt een reis door het online boekingsformulier in te vullen. De boekingskosten zijn €15,- per boeking. Per mail ontvangt u de boekingsbevestiging. Na ontvangst hiervan betaalt u 20% van de totale reissom. Uiterlijk 6 weken voor vertrek moet het restantbedrag worden betaald. Dit staat duidelijk op uw boekingsbevestiging. U betaalt de reissom in één keer als u kort voor vertrek boekt. Door op tijd te betalen voorkomt u problemen en extra kosten.

Als u moet annuleren

Als u uw reis moet annuleren, wilt u dit dan schriftelijk doen via: info@djedreizen.nl
De annuleringskosten bedragen:

  • bij annulering tot 8 weken voor vertrek: 20% van de totale reissom
  • bij annulering tot 6 weken voor vertrek: 35% van de totale reissom
  • bij annulering tot 4 weken voor vertrek: 50% van de totale reissom
  • bij annulering tot 2 weken voor vertrek: 75% van de totale reissom
  • daarna: 100% van de totale reissom.

Als wij uw reis annuleren

Het kan voorkomen dat wij uw reis moeten annuleren door onvoorziene omstandigheden, zoals natuurrampen en politieke conflicten. Dan heeft u recht op een gelijkwaardige reis, of op terugbetaling van de reissom.

Waar moet u voor zorgen?

U moet zorgen voor een geldig reisdocument.

  • Voor Nederlanders is dit een paspoort dat bij aankomst in Egypte nog 6 maanden geldig is;
  • Voor Belgen is dit een paspoort dat bij aankomst in Egypte nog 6 maanden geldig is of een elektronische identiteitskaart met chip én een losse pasfoto.

Het is jammer als uw reis door het ontbreken van de juiste reisdocumenten niet door kan gaan en u annuleringskosten moet betalen. Het is belangrijk dat uw voor- en achternaam op het boekingsformulier exact overkomen met de namen in uw paspoort. Wij boeken uw vliegticket aan de hand van het boekingsformulier. Als uw naam op uw vliegticket anders is dan in uw paspoort, kan een luchtvaartmaatschappij u weigeren mee te nemen. Of er moet een nieuw vliegticket worden gekocht. Verder raden wij u aan een goede reisverzekering af te sluiten. Dan kunnen wij u in geval van nood zo goed mogelijk helpen.

Waar zorgen wij voor?

Wij zorgen ervoor dat uw reis zo verloop als afgesproken. Het kan voorkomen dat wij door omstandigheden in Egypte de reis moeten aanpassen. U kunt ervan op aan dat wij dan onze uiterste best om de kwaliteit van de reis zoveel mogelijk te handhaven. Wij zijn niet aansprakelijk voor:

  • wijzigingen in vervoerschema’s of vertrektijden, stakingen, politieke omstandigheden, mechanische pech, natuurrampen of andere oorzaken waarbij sprake is van overmacht en waarvan de gevolgen niet konden worden vermeden;
  • diefstal, verlies of beschadiging van uw bagage.

Niet tevreden?

Wij doen er samen met onze lokale medewerkers alles aan om uw reis zo goed en plezierig mogelijk te laten verlopen. Als u toch niet tevreden bent, bespreek die dan eerst met onze lokale medewerker. Hij is ter plaatse en kan vaak het probleem oplossen. Eventueel neemt hij contact met ons op. Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, nemen wij na uw terugkomst contact met u op om alsnog tot een oplossing te komen.